Employee Experience

Welke ervaring bied jij je medewerkers?

Het is duidelijk dat employee experience (de ervaring die je biedt aan medewerkers van de organisatie en hoe dat overeenkomt met hun verwachtingen) steeds relevanter wordt voor organisaties.

Een nieuw tijdperk heeft zich aangediend, waarbij het geluk van medewerkers wordt nagestreefd. Het gaat dus niet om ‘alleen’ tevreden, betrokken of bevlogen medewerkers. Het gaat om medewerkers die echt gelukkig zijn.

Gelukkige medewerkers zijn essentieel voor tevreden klanten en positieve (bedrijfs)resultaten. Organisaties die actief werken aan het geluk van hun medewerkers, zijn succesvoller. Door hen op een positieve manier aan de organisatie te verbinden, behoud je de juiste mensen met de juiste instelling, kennis en vaardigheden. Dat scheelt niet alleen verloopkosten, maar creëert de cultuur die bij de organisatie past en zorgt voor een positieve reputatie als werkgever.

Vanuit het HappinessBureau bieden we verschillende diensten op het gebied van Employee Experience, zoals het meten van de employee experience of het verbeteren van een deel vamn de medewerkersreis.

We meten de ervaring van medewerkers tijdens verschillende momenten van hun reis (employee journey) in de organisatie.

We bieden presentaties en workshops over Employee Experience:

  • Wat is Employee Experience?
  • Waarom is het belangrijk?
  • Hoe pak je het aan in je organisatie?

We bieden de workshop Employee Journey mapping, waarbij we (een deel van) de medewerkersreis in kaart brengen en op essentiele punten verbeteren met behulp van design thinking.

We hebben ook boeken en eBooks geschreven over Employee Experience.