Employee Experience

Welke ervaring bied jij je medewerkers?

Het is duidelijk dat employee experience (de ervaring die je biedt aan medewerkers van de organisatie en hoe dat overeenkomt met hun verwachtingen) steeds relevanter wordt voor organisaties.

Een nieuw tijdperk heeft zich aangediend, waarbij het geluk van medewerkers wordt nagestreefd. Het gaat dus niet om ‘alleen’ tevreden, betrokken of bevlogen medewerkers. Het gaat om medewerkers die echt gelukkig zijn.

Gelukkige medewerkers zijn essentieel voor tevreden klanten en positieve (bedrijfs)resultaten. Bedrijven die actief werken aan het geluk van hun medewerkers, zijn succesvoller. Door hen op een positieve manier aan de organisatie te verbinden, behoud je de juiste mensen met de juiste instelling, kennis en vaardigheden. Dat scheelt niet alleen verloopkosten, maar creëert de cultuur die bij de organisatie past en zorgt voor een positieve reputatie als werkgever.

Vanuit het HappinessBureau bieden we verschillende diensten op het gebied van Employee Experience

We meten de ervaring van medewerkers tijdens verschillende momenten van hun reis in de organisatie.

We bieden de Masterclass Employee Experience & Design die is bedoeld voor innovatieve HR managers en consultants die willen weten wat Employee Experience en Employee Experience Design is, waarom het belangrijk is en best practices willen gebruiken om geïnspireerd te worden en een vertaalslag te maken naar de eigen organisatie of adviespraktijk.

We bieden de workshop Employee Journey mapping, waarbij we (een deel van) de medewerkersreis in kaart brengen en op essentiele punten verbeteren met behulp van design thinking.

We hebben ook boeken en eBooks geschreven over Employee Experience.