Ons verhaal

September 2015 richtte Gea Peper het HappinessBureau op. Tijdens haar detachering daarvoor op Curaçao had ze namelijk haar ‘lampjes-moment’.  Gea realiseerde zich dat vanuit HR altijd de salarissen keurig op tijd werden overgemaakt, de pensioenen geregeld, maar er werd niet gekeken of de medewerkers wel gelukkig waren op het werk. Terug in Nederland zegde ze haar baan op en ging op onderzoek uit: wat maakt medewerkers nu gelukkig op het werk?

Alle informatie die we (Gea, Heleen, Alex & Lucas) sinds toen hebben verzameld en nog steeds verzamelen gebruiken we om organisaties te helpen het werkgeluk van hun medewerkers verder te vergroten. We gebruiken het ook om te delen en anderen te inspireren. Onze eerste grote actie was dan ook in 2016 met de start van Happy People – Better Business, dat meteen al hét event in Nederland was op het gebied van werkgeluk. En we lanceerden onze nieuwssite in het Nederlands en Engels, waar we artikelen plaatsen over werkgeluk, interviews plaatsen uit onze Podcasts en films op ons YouTube-kanaal. We schreven boeken en eBooks.

Het enthousiasme bij organisaties om met werkgeluk aan de slag te gaan is de afgelopen jaren sterk gestegen. Steeds meer organisaties willen de medewerkers centraal stellen. 

Wij konden hen daarbij niet alleen helpen door workshops aan te bieden over wat werkgeluk nu precies is en waarom het belangrijk is voor zowel medewerkers als organisaties. We konden de pioniers ook met elkaar in contact brengen; iedereen was op zoek naar voorbeelden. We hebben vervolgens de opleiding tot werkgelukdeskundige ontwikkeld die we zelf aanbieden (open inschrijving), in-company verzorgen en samen met de Erasmus universiteit (EHERO) ook bij 5 hogescholen.   We helpen zo organisaties met het planmatig inbedden van werkgeluk in hun organisatie. 

Werkgeluk vindt weerklank en we mogen achter de voordeur van veel organisaties kijken. Want voor iedere sector is het relevant, of we nu samenwerken met organisaties uit de Zorg, de Overheid, Retailbedrijven, instellingen uit de financiële wereld, logistieke sector of welke sector dan ook. En ja we zien verschillen per sector, maar het gaat altijd om mensen. En die willen gelukkig zijn op hun werk, goed werk leveren, zich kunnen ontwikkelen, een mooie bijdrage leveren aan de organisatie, daar waardering voor krijgen en een goed en plezierig contact hebben met collega’s.

En wat deden we nog meer?

  • we sponsorden Olympisch handboogschutter Sjef van de Berg en maakten een filmpje voor hem;
  • we verzorgden presentaties en workshops in België, Denemarken, Tjechië, Frankrijk, Suriname, Curaçao;