Presentaties en keynotes

Het HappinessBureau verzorgt het gehele jaar door diverse presentaties en keynotes voor een selecte groep belangstellenden tot honderden deelnemers aan grote events.

Onze presentaties en keynotes zijn vanzelfsprekend gefocust rond het thema werkgeluk en employee experience en de diverse deelaspecten daarvan. Dat betreft bijvoorbeeld leidinggeven & werkgeluk, waardering, purpose of ontwikkeling van talenten. In overleg kunnen we vanzelfsprekend de presentatie aanpassen aan het thema van jouw event.

Past een presentatie van ons op jouw bijeenkomst of wil je meer informatie? Stuur ons een bericht via het contactformulier. Zie hieronder de thema’s die veel aan de orde komen. Natuurlijk kunnen we ook een presentatie op maat verzorgen.

 

Thema’s voor presentaties:

  1. De Wow van Werkgeluk

We horen er veel over: werkgeluk. Wat is het precies en wat kan het voor jou en je organisatie betekenen?

Hoe mooi is het als medewerkers ervaren dat hun werk ertoe doet en dat ze werken in een organisatie die ertoe doet. Dat zij hun talenten kunnen inzetten en ontwikkelen, de ruimte krijgen om resultaten te behalen en ook daarvoor waardering ontvangen. En samen kunnen werken met collega’s waardoor ze plezier hebben en zich gesteund voelen. In deze keynote wordt stilgestaan bij wat Werkgeluk is, waarom het belangrijk is en aan welke 3 knoppen je kunt draaien om het werkgeluk voor jou en je collega’s te vergroten.

 

 

  1. Employee Experience: hoe word je een topwerkgever?

Gelukkige medewerkers zijn essentieel voor tevreden klanten en positieve (organisatie)resultaten. Organisaties die actief werken aan het geluk van hun medewerkers, zijn succesvoller. Door hen op een positieve manier aan de organisatie te verbinden, behoud je de juiste mensen met de juiste instelling, kennis en vaardigheden. Dat scheelt niet alleen verloopkosten, maar creëert de cultuur die bij de organisatie past en zorgt voor een positieve reputatie als werkgever.

In deze keynote staan we stil bij wat ervoor nodig is om een geweldige employee experience te bieden, geven we veel voorbeelden uit de praktijk en laten we zien hoe de reis van de medewerker een cruciale rol speelt bij het aantrekken en behouden van medewerkers.

 

 

  1. Hybride Werken: working apart together

Veel medewerkers hebben aangegeven ook ná de coronacrisis graag (deels) thuis te willen blijven werken. Voor organisaties die daar de voordelen van inzien, bleek dat het moment om na te denken hoe zij het ‘werk van de toekomst’ voor zich zien en hoe zij dit willen organiseren.

In deze keynote kijken we naar wat hybride werken is, welke voor- en nadelen het heeft en welke kansen en bedreigingen zich voordoen. Dat doen we vanuit het besef dat iedere organisatie uniek is. Er is namelijk geen one-size-fits-all oplossing voor hybride werken. Per organisatie verschillen de omstandigheden, de cultuur of de behoeften van medewerkers.

We delen de inzichten uit de laatste onderzoeken en geven concrete tips hoe elke organisatie – met de medewerkers – kan stilstaan bij hoe het nieuwe werken eruit zal zien.

 

 

 

  1. De Kracht van Waardering

Het gevoel gezien te worden, waardering en begrip te krijgen is een van onze basisbehoeftes. Het krijgen van oprechte waardering kan medewerkers enorm motiveren en gelukkig maken. Het stimuleert hen om hun best te doen en nieuwe uitdagingen aan te gaan. We willen immers allemaal voelen dat we van belang zijn. Dat wat we geven en bijdragen ook gezien en gewaardeerd wordt.

Als medewerkers geen waardering ontvangen raken ze gedemotiveerd en gefrustreerd. Dat is jammer, want er zijn voldoende manieren om waardering te tonen waar leidinggevenden en teams mee aan de slag kunnen.

 

 

  1. Leidinggeven met een glimlach

Ontdek de wereld van de leiding nemen! Hoe kijken medewerkers naar leiderschap, wat wordt er van je verwacht en vooral wat zijn de zaken die je kunt doen om leiding te geven met een glimlach?!

De rol van de leidinggevende is essentieel en vaak zelfs bepalend voor de mate van werkgeluk in een organisatie en duurzame inzetbaarheid van medewerkers. Van de leidinggevenden worden diverse stijlen gevraagd waarbij de coachende stijl een grote positieve invloed heeft op het werkgeluk van de medewerkers.

Vaak zijn leidinggevenden gedreven in hun vak en zijn ze vol energie voor de eigen inhoudelijke taken. De medewerkers vragen echter ook aandacht en meer dan alleen één keer per jaar een (performance)gesprek.

In deze keynote krijg je als leidinggevende 5 concrete handvatten om je eigen leiderschap een boost te geven en dynamiek te creëren rondom werkgeluk in je eigen team en organisatie.