• Eendaagse workshop HR & Happiness@work: Creëer de beste Employee Experience

    Donderdag 16 november 2017
    09.30-17.00 uur
    Den Haag (HNK, Oude Middenweg 17)
    Kosten: € 395,- (ex. btw)

    Organisaties die gelukkige medewerkers hebben zijn succesvoller, productiever en creatiever. Het verzuim en verloop is lager en de organisatie heeft een grotere aantrekkingskracht voor talenten. Wil je aan de slag met gelukkig werken in je organisatie? Zoek je informatie en inspiratie om vanuit HR de best mogelijke ‘employee experience’ te creëren? Neem dan deel aan de unieke workshop HR & Happiness@work. 

    Na deze workshop weet je alles over:
    • De principes van Happiness@Work, gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten
    • Hoe je werkgeluk in je organisatie kunt meten
    • Welke HR instrumenten bijdragen aan Happiness@Work en welke niet
    • (Inter)nationale voorbeelden van Best Practices van HR & Happiness@work
    • Praktische tools, fun-werkvormen en inspirerende oefeningen om direct mee aan de slag te gaan

    Daarnaast kun je in een Q&A-sessie met een ervaren Chief Happiness Officer al je vragen stellen over Happiness@Work.

    De workshop is bedoeld voor HR professionals en HR managers die het verschil willen maken en concreet aan de slag willen met Gelukkig Werken in de eigen organisatie. 
    In verband met het interactieve karakter van de workshop is er slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij en meld je online aan.

    Aanvullende ondersteuning na de workshop
    Uit ervaring weten we dat het volgen van de workshop een eerste stap is en dat daarna vaak behoefte ontstaat aan ondersteuning en/of advies bij het implementeren van gelukkig werken en het creëren van de beste Employee Experience. Het HappinessBureau biedt daarom deelnemers aan de workshop aanvullende ondersteuning in de vorm van een partnership programma.
    In de brochure (.pdf) vind je meer informatie over dit programma. Wil je het eerste half jaar na de workshop gebruikmaken van deze aanvullende ondersteuning, dan kun je dit aangeven op het aanmeldingsformulier en betaal je slechts € 675,- (ex btw) (in plaats van € 894,- (ex btw)). Heb je vragen over het partnership programma, neem dan contact op via info@happinessbureau.nl.

    De workshop HR & Happiness@Work wordt gefaciliteerd door:



    Gea Peper (links) is oprichter van het HappinessBureau en organiseert ‘Gelukkig werken’-trainingen, workshops en presentaties voor organisaties. Daarnaast doet ze onderzoek naar werkgeluk in Nederland, schrijft ze artikelen over gelukkig werken voor de tijdschriften HR&Business en HR Overheid en organiseert ze het jaarlijkse event Happy People Better Business.

    Heleen Mes (rechts) bereikte als HR-directeur met twee organisaties een top-10-positie als Beste Werkgever NL, schrijft artikelen over gelukkig werken en gelukkige organisaties en is editor van de nieuwssite Happy People Better Business.
  • Tweedaagse workshop: Creëer de beste Employee Experience door middel van Employee Experience Journey Mapping

    Donderdag 28 september (dag 1) en donderdag 12 oktober 2017 (dag 2)
    09.30-17.00 uur
    Den Haag (HNK, Oude Middenweg 17)
    Kosten: € 695,- (ex. btw)

    Deze workshop bestaat uit de workshop HR & Happiness@work: Creëer de beste Employee Experience, aangevuld met een praktische methode om de Employee Experience in kaart te brengen en stapsgewijs te verbeteren: Employee Experience Journey Mapping.
    De Employee Experience Journey brengt de verschillende fasen in kaart die een medewerker doorloopt in contact met de organisatie en hoe deze worden gewaardeerd. Alle fasen moeten er uiteindelijk toe leiden dat medewerkers zich gewaardeerd voelen en gelukkig zijn. Van employer branding tot pensioen: HR zal alle HR-instrumenten, processen en regelgeving moeten stroomlijnen naar de beste employee experience. Het proces dat helpt om dit te bereiken noemen we Employee Experience Journey Mapping (EXJM) of Employee Experience Design.

    Na deze workshop weet je alles over:
    • De principes van Happiness@Work, gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten.
    • Hoe je werkgeluk in je organisatie kunt meten.
    • Welke HR instrumenten bijdragen aan de beste Employee Experience en welke niet.
    • (Inter)nationale voorbeelden van Best Practices van HR & Happiness@work en de beste Employee Experience.
    • Praktische tools, fun-werkvormen en inspirerende oefeningen om direct mee aan de slag te gaan.
    • Employee Experience Journey Mapping (EXJM)
    • Hoe je EXJM in je eigen organisatie concreet kunt toepassen

    Daarnaast kun je in een Q&A-sessie met een ervaren Chief Happiness Officer al je vragen stellen over Happiness@Work en Employee Experience.

    De workshop is bedoeld voor HR professionals en HR managers die het verschil willen maken en concreet aan de slag willen in de eigen organisatie. De groepsgrootte is max 20 deelnemers.
    In verband met het interactieve karakter van de workshop is er slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij en meld je online aan.

    Aanvullende ondersteuning na de workshop
    Uit ervaring weten we dat het volgen van de workshop een eerste stap is en dat daarna vaak behoefte ontstaat aan ondersteuning en/of advies bij het implementeren van gelukkig werken en het creëren van de beste Employee Experience. Het HappinessBureau biedt daarom deelnemers aan de workshop aanvullende ondersteuning in de vorm van een partnership programma. 
    In de brochure (.pdf) vind je meer informatie over dit programma. Wil je het eerste half jaar na de workshop gebruikmaken van deze aanvullende ondersteuning, dan kun je dit aangeven op het aanmeldingsformulier en betaal je slechts € 675,- (ex btw) (in plaats van € 894,- (ex btw)). Heb je vragen over het partnership programma, neem dan contact op via info@happinessbureau.nl.



    Gea Peper (links) is oprichter van het HappinessBureau en organiseert ‘Gelukkig werken’-trainingen, workshops en presentaties voor organisaties. Daarnaast doet ze onderzoek naar werkgeluk in Nederland, schrijft ze artikelen over gelukkig werken voor de tijdschriften HR&Business en HR Overheid en organiseert ze het jaarlijkse event Happy People Better Business.

    Heleen Mes (rechts) bereikte als HR-directeur met twee organisaties een top-10-positie als Beste Werkgever NL, schrijft artikelen over gelukkig werken en gelukkige organisaties en is editor van de nieuwssite Happy People Better Business.

Meer informatie?

Een actueel overzicht van alle activiteiten vind je op onze Happy People Better Business nieuwssite.